keskiviikko 27. huhtikuuta 2016

Ida 7lk kevään työt

Kukka toppi
Suunnittelin tämän työn normaaliin käyttöön. Työ ei ollut liian vaikea mutta haastavinta oli kaavojen hahmottaminen ja soveltaminen.


Ensin valitsin kankaan jonka jälkeen leikkasin siihen kaavat. Kun olin leikannut kankaan ja ommellut sen valmiiksi painoin siihen "ruusuja".


Olen todella tyytyväinen lopputulokseen ja siitä tuli sellainen kuin pitikin. Ei ole mitään muuttamista, paitsi ehkä se että kangas olisi voinut laskeutua hiukan paremmin.



Nalle pipo.
Tämän työn suunnittelin kevät/syksy pipoksi. Löysin ohjeen neulomiskirjasta ja sovelsin sitä vähän omaan käyttöön. 


Suunnittelu onnistui hyvin. Haastavinta oli silmukoiden laskeminen oman pään malliin. Kudoin pipon pyöröpuikoilla jonka jälkeen virkkasin siihen korvat.


Lopuksi neuloin siihen vielä silmät ja suun. Olen tyytyväinen lopputulokseen ja olenkin käyttänyt pipoa. SEn mitä ehkä muutaisin olisi se et kaventamista olisi voinut jatkaa vähän pidemmälle.





Huopa tossut.
Suunnittelin ensin yön paperille jonka jälkeen aloin huovuttamaan huopaa tossuihin. Huovutus oli aika haastavaa ja siinä meni myös aika kauan. Kun olin valmis leikkasin huovasta  palaset kavojen avulla. Sen jälkeen huovutin tossuhin pingviinit. 


Sen jälkeen ompelin kappaleet yhteen ja lisäsin pohjiin palaset nahkaa jotta ne kestäisivät paremmin.


Olen ihan tyytyväinen lopputulokseen mutta olisisn toivonut että huopakankaasta olisi tullun påaksumpi koska ne ovat aika heikot. Haastavinta työssä oli kaavat koska ne piti mitata ja soveltaa oman jala kokoon.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti