maanantai 4. huhtikuuta 2016

7-luokka Reetan tossut ja villasukat


Tossut. Sunnittelin tossut itselleni. Halusin niistä harmaat jossa olisi pehmeä kuvio. Suunnitelma toteutui omasta mielestäni hyvin. Kaavat tein sanomalehdestä, joka oli helppoa. Seuraavaksi asettelin harmaita  ohuita villoja kerroksittain,vuorotellen poikki -ja pystysuuntaan. Sen jälkeen kun olin asetellut villaa 7 kerrosta, aloitin kastelemaan kuumalla vedellä verkonläpi villaa. Sen jälkeen otin runsaasti marseille saippuaa ja aloitin silittelemään käsilläni villoja verkon läpi ja tein tämän koko aluelle. Sen jlkeen otin verkon pois ja aloitin taas lisäämällä kuumaa vettä ja saippuaa. Käsilläni tein pyöriviä liikkeitä ja lisäsin aina saippuaa ja kuumaa vettä tarvittaessa. Näin tein koko alueen montakertaa kunnes villakerroksesta ei enää sormilla nyppimällä irronnut juuri ollenkaan villaa. Käytin bambuverkkoa sen jälkeen vähän. Huovuttaminen oli minusta kivaa ja opin paljon uutta. Sen jälkeen kun olin huovuttanut ja työ oli kuivunut, minulla oli valmis huopalevy. Siitä leikkasin kaavojen mukaan palat tossuihin ja sitten neulahuovutin jalkapöydän päälle tulevaan osaan valkoisen kuvion. Neulahuovuttaminen oli minulle tuttua ja helppoa. Sen jälkeen leikkasin kurahousuista pohjan muotoisen ja kokoisen palan ja tein siihen reunoisin 1cm välein nahkapaskalla reikiä, jotta palasten yhteen ompeleminen olisi helponpaa. Lopuksi yhdistin kaikki osat pykäpistoilla reunasta ja päättelin langat. Olin tyytyväinen työn ulkonäköön. Olisin halunnut parantaa työssä pykäpistojen siisteyttä. Työ oli aika helppo ja mielenkiintoinen tehdä.









Villasukat. Villasukat suunnittelin itselleni. Minulla oli alusta asti selvä idea siitä et minkälaiset sukat  minä teen. Ensin tein langasta vyyhdin ja  värjäsin valkoista ville lankaa kool aid mehuvärillä. Halusin kirkkaan turkoosia lankaa ja olin tyytyväinen lopputulokseen. Halusin sukkiini jotain hieman vaikeampaa niin päätin tehdä letin. Halusin sukkien yläreunoihin noin 3cm valkoista joustinneuletta. Kun olin sen tehnyt, vaihdoin lankaa värjättyyn lankaan ja aloitin tekemällä letin.Letin halusin sivulle pohkeeseen. Sen jälkeen tein 4  väli kierrosta ja neljännellä kieroksella taas letin. Minusta letti tuntui alukjsi vaikealta, mutta kun sitä oli hetken tehnyt, opin sen ja se olikin helppoa. Kantapää oli minusta vaikea ja mutta sekin oli helpompi tehdä toisessa sukassa. Halusin vielä valkoisen kärjen sukkiin ja aloitin valkoisella kavennuksista. Olin todella tyytyväinen lopputulokseen ja olen varma ettei ne ole viimeiset sukkani. Olisiin halunnut muuttaa lettiä löysemmäksi. Hankalaa työssä oli jakaa silmukat kantalappua ennen siten että letti tulee sivulle.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti